Z výrobních hal Škoda Auto budou možná za 15 let sklady mrazíren

na pečivo dopékané v supermarketech, na maso, zeleninu, ovoce, pizzu, máslo atd., když česká automobilka po skončení výroby spalovacích motorů  přestěhuje výrobu škodovek na elektřinu z Česka do podstatně více lacinější Asie...

Nějak podobně, jako se nyní občané nepřizpůsobiví již absolutně nemusí obávat, že by jim tady nějaký mocný politik dokázal sebrat bezpracné sociální dávky /jak to v "Programovém prohlášení" své vlády na léta 2017-2021 tutově sliboval pracujícím občanům premiér Andrej Babiš/, se stejně tak nemusí obávat ani ekologičtí aktivisté, že by někdo jiný "mocný XY" dokázal v ČR omezit a nebo zrušit výrobu elektromobilů a naopak dokázal i nadále zachovat výrobu a prodej automobilů se spalovacími motory

Jako má dnes málokdo chuť si koupit velkou benzínovou škodovku Kodiaq v ceně nad 800 tisíc korun, nějak stejně špatně se budou za 10 let v cenách přes půl milionu korun prodávat elektromobily. A proto se bývalý majitel Agrofertu rozhodl svým stylem lháře "co rychleji mluví než myslí" před volbami tvrdě zasáhnout a slíbit, co vůbec nikdy ani splnit nemůže. Skalní zastánce všech výhod členství Česka v Evropské unii Andrej Babiš se rozhodl zastavení výroby aut se spalovacími motory v zájmu obsahu peněženek občanů Česka ignorovat!! V jakém smyslu se Babiš vyjádřil, že ani trochu nemá v úmyslu se tady za pár let řídit něčím, co nám tady bude "v tom našem českém automobilovém průmyslu" chtít nařizovat nějaký bakaný Brusel, je obsahem zdrojového článku "Zákaz spalovacích motorů je dle Babiše extrémně ambiciózní. Nesmí nás poškodit, řekl" na https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/babis-cile-pro-elektromobilitu-musi-byt-takové-at-neposkodi/r~fdba609ee55c11eba7d3ac1f6b220ee8/

Jakým směrem se bude na území ČR výroba automobilů Škoda ve výrobních halách německé automobilky VW dále ubírat, začíná být zřetelnější. Stejně, jako bude v ČR nutné na potravinářské obaly přestat od roku 2025 používat plasty, o 10 let později musí odtud zmizet výroba automobilů se spalovacími motory. Kdo měl ve zvyku se ještě před třiceti lety posmívat legračnímu přídělovému systému - a nejen potravin - na Kubě, něčeho podobného se dočkal i u nás. Jako se nyní v Česku prodávají jízdní kola na pořadníky, na auta Škoda Octavia nyní čekají zájemci 10 měsíců. Je možné se připravit, že klasické automobily se spalovacími motory časem zmizí úplně a v prodeji budou pouze drahé elektromobily. Bližší informace o výrobě škodovek jsou ve zdrojovém článku "Škoda Elroq má jasný cíl: srazit cenu elektroaut pod půlmilion" na https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/skoda-elroq-id-2-seat-elektromobil-vw-volkswagen.A210805_131402_automoto_fdv

Majitelé 3. generace modelové řady Škoda Fabia Combi mohou začít doufat, že "povinnost vyrábět ještě 10 let od ukončení výroby modelové řady všechny náhradní díly" - zejména karosářské, zůstane automobilce Škoda zachována (protože výroba 4. generace modelu Fabia Combi vůbec zahájena nebude!!). Na odstavných parkovištích v Česku nyní stojí kvůli čipům nepojízdných škodovek asi 40 tisíc, a je zajímavé, že tam stojí výhradně vozy s karoseriemi bílé barvy. Maximální počet nedokončených vozů může činit 50 tisíc (vyšší číslo by údajně začalo ohrožovat peněžní tok a likviditu firmy). A tak nedávno nezbylo nic jiného než výrobu škodovek od 27. září na nějaký čas zastavit. Dřívější bohatá nabídka vozů Škoda se spalovacími motory spadla v autosalonech na minimum a odkdy bude možné čekat zlepšení, nikdo neví!! Škoda Auto musí "na příkazy shora" začít mnohem dříve zvyšovat podíl výroby elektromobilů, a ve výrobě klasických vozů nastane velký výpadek. Zatím se ale "asi nic vážného konat nebude", přestože velcí šéfové výroby škodovek ohlásili propad výroby 100 tisíc vozů. Bližší informace jsou ve dvou zdrojových článcích "Škoda Auto ruší zaměstnancům další směny, automobilce stále chybí čipy" a (z 19. září) "Škoda chystá elektrickou ofenzivu, další čtyři elektromobily mají udržet pracovní místa" na https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/skoda-auto-smeny-cipy-nedostatek-ruseni-elektronika.A210826_095605_ekonomika_jla a na https://www.novinky.cz/auto/clanek/skoda-chysta-elektrickou-ofenzivu-dalsi-ctyri-elektromobily-maji-udrzet-pracovni-mista-40372499

Když Volkswagen zahájil v roce 1991 v bývalém Československu výrobu automobilů, vládly zde ještě nízké mzdy. Jenže dnešní snaha ČSSD a odborů mzdy zvyšovat, nutí zahraniční firmy ke snahám přehnanou výšku mezd naopak snížit. Budou-li úsporná opatření málo platná, zahraniční firmy dbající na zásadu vyrábět více za stále nižší výrobní ceny se začnou stěhovat z Česka do pryč. Jedním z důkazů, že VW o méně solventní zákazníky a nejen z ČR projevuje ze všeho nejčastěji zájem na stupni nula, je výroba speciálního modelu škodovky "Kushaq" pro bohaté zákazníky v Indii. Bližší údaje jsou ve zdrojovém článku "9 nových škodovek, které v Česku nekoupíte" na https://www.novinky.cz/9-novych-skodovek-ktere-v-cesku-nekoupite-40363301

Pokud Volkswagen svoje výrobní linky opravdu z Mladé Boleslavi, Kvasin a Vrchlabí odstěhuje do Asie, zůstanou tady po nich prázdné velkoprostorové haly. S velkým počtem příjezdových komunikací včetně železničních vleček a s připojením na všechny druhy energií v nich vzniknou ideální prostory pro skladování mražených potravin. A všechny dřívější, všem známé barvité pohádky s hanlivým obsahem, že pro velké potravinářské firmy EU je Česká republika mimo jiné naprosto ideálním skladištěm, začnou okamžitě platit v mnohem větší míře. A dřívější české snahy po hřejivých podnikatelských aktivitách náhle klesnou hluboko pod bod mrazu...!

Foto u perexu a článku: staženo z https://pixabay.com

Související článek (z roku 2020):  "Přestože nynější vláda sliby nesplní, ANO volby prohrát nemusí!" na https://sindelarpetr.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=762354

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Petr Šindelář | úterý 5.10.2021 9:50 | karma článku: 11,72 | přečteno: 357x