Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

V článku jsou hrozné nesmysly ,že systém soc. dávek umí něco řešit. Leda tak pro minimum počet lidí. On je ve skutečnosti tak přísně nastaven, že minimum lidí dostává soc. dávky. A ty jsou minimální. Když jsem byl bez práce, tak jsem neměl nárok ani na korunu ze soc. dávek. Autor si vůbec neověřil fakta.

0 3
možnosti

P29e38t64r 57B31u84r65i16a12n

30. 7. 2019 17:16

Sociální dávky u nás pobírá sta tisíce lidí v celkové hodnotě desítek miliard.

Nevěřím tomu, že bez práce jste neměl nárok ani na korunu socdávek. Leda by někdo u vás v rodině měl vysoký příjem.

https://www.penize.cz/davky-v-hmotne-nouzi/336613-prehled-kolik-lidi-cerpa-socialni-davky

2 0
možnosti

Když jsem byl občas v posledních letech nějakou dobu bez práce (kvůli ekonomické krizi), tak jsem opravdu neměl nárok na žádné dávky. Nepočítám do toho samozřejmě podporu v nezaměstnanosti, protože tu jsem si odvedl na sociálním pojištění. Pokud máte v rodině nějaký příjem, tak opravdu nedostanete nic. A vůbec nikdo v domácnosti nemusí být prachatý, mít doma cenné obrazy, kupu zlata atd. Za vše může zákon o hmotné nouzi, který začal platit v roce 2007. Schválila ho ČSSD a spol. Před ROKEM 2007pokud jsem byl bez práce a už jsem neměl nárok na podporu, tak jsem dostával zhruba 3450 kč měsíčně. Takže uznejte, že i tato částka je směšná a nedá se s ní žít. Pokud nemáte vydělávající členy v rodině,tak jste ztracen. Proto píšu, že ty dávky jsou minimální. A vůbec není na místě váš údaj o nějakých celkových desítkách miliard. Mě zajímá soc. dávka na osobu a ta je opravdu nízká.

0 1
možnosti

Tak znova, já vám rozporuji dvě věci ve vašem původním příspěvku. A to že dávky pobírá u nás jen minimum lidí a že na pracáku jste neměl nárok na podporu. Obě jste právě odvolal.

A za třetí píšu o tom, že na dávky není nárok, pokud je v rodině nějaký vysoký příjem (vysoký z pohledu hmotné nouze), to jste mi potvrdil. Takže o čem tady diskutujeme?

1 0
možnosti
Foto

R49o75m60a19n 63K98o69z87e29l

31. 7. 2019 10:19

Doporučuju tento odkaz, je to tam vysvětlené - https://archiv.ihned.cz/c1-15718040-absolventi-uz-vedi-jak-obchazet-zakon

Absolventi ztratili nárok na podporu v nezam., tak si zkoušeli žádat o jiné dávky a dostali je, protože se ještě neposuzovaly ostatní osoby v domácnosti, ale dnes se už posuzují, takže dnes by ta žádost byla zbytečná...samozřejmě pokud jejich rodiče pracují.

0 0
možnosti

Já nepotřebuji aby mi někdo něco doporučoval. Pokud nemáte k diskuzi pro a proti, potom nediskutujte.

Mimochodem, co konkrétně mi vaším odkazem rozporujete, anebo o čem se bavíte?

0 0
možnosti
Foto

Chtěl jsem lépe vysvětlit, co píše pan Knechtovský a hlavně dokázat, že dříve byl systém benevolentnější, že se od 90.let zpřísnil.

0 0
možnosti

Ano, minimum lidí je pobírá z těch, kteří jsou bez práce. Za tím si stojím. Podporu jsem pobíral jenže jen max. dobu 5 měsíců. Pak už můžete žádat jen o dávky, ale od roku 2007 jsem na nich nedostal ani korunu. Vy si skutečně myslíte, že z pohledu hmotné nouze mají vysoké příjmy ti, kteří nakonec nemají nárok na soc. dávky? To je nastaveno tak, že ve skutečnosti místo slova vysoký je klidně i nižší. To proto, aby na dávky dosáhlo co nejméně lidí.

0 0
možnosti
Foto

R82o54m20a41n 36K39o74z32e35l

30. 7. 2019 22:38

Opravdu je to přísné, i když jsou ty příjmy ostatních výrazně podprůměrné, tak nárok na cokoli zaniká, stejně tak i pokud někdo v domácnosti bere důchod, tak se to také počítá. Stejně tak třeba dotyčný nemůže mít stavební spoření, musí ho nejdřív vybrat atd.

0 0
možnosti

Vůbec to není přísné. Sociální dávky mají sloužit jako poslední záchrana před tím, aby člověk v nouzi netrpěl lidským nedostatkem (hladem, zimou atd.) a ne aby si žil zhruba tak, jako předtím. Samozřejmě, že pokud společně posuzovaná osoba bere nějaký ne zrovna minimální příjem, má se v nouzi podělit s tím, s kým je v rodinném týmu.

Nějaká hranice toho, zda je její příjem průměrný, či podprůměrný tu nehraje vůbec žádnou roli, protože průměr se počítá z toho, co bere celý národ, kdežto hranice potřebnosti (základní potraviny, ošacení, bydlení) je někde úplně jinde.

A to stavebko je dobrý příklad. Proč by někoho, kdo má nasysleno a ještě pobírá zadáčo a pro nic státní příspěvky na své soukromé spoření, měl ze svých daní živit ten, který nic naspořeno nemá, maká jak otrok a ještě platí nehorázné odvody?

1 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS