Foto

Rychlovlaky jsou potřeba. I když budou u nás třeba opravdu jen kvůli tranzitu, tak tu minimálně jednou zastaví. A na tom vydělají i naši lidé. Pokud takový projekt zafinancuje EU (a co jiného by měla financovat, když to bude sloužit lidem z mnoha zemí?), tak je to pro nás jen dobře a výhodné.

A teď k těm technickým otázkám. Podivujete se, že by těleso mělo být oplocené. Tak to ale je všude. Nebo si myslíte, že srážka s krávou (neřkuli volem) při 300 km/hod by neměla vážné následky?

Ani s tím rozjetím a zastavením nemáte pravdu. Samozřejmě záleží na typu soupravy. Ale rozjezd z 0 na 320 km/hod potřebuje asi 20 km tratě. Brždění pak 10 km. Takže z trati Praha-Brno, řekněme 200 km, by ten rychlovlak jel plnou rychlostí 160 km. To je dle mě naprosto v pořádku.

Foto

Já se přece pane Flaško oplocení vůbec nedivím - ba naopak jej považuji za absolutní podmínku!! Pouze nevím, zda jej budou jako podmínku brát i České dráhy (nebo ten, kdo bude vlaky TGV v ČR provozovat?), protože v případech Pendolina to ČD nezajistily!! Z původně "sedmi souprav Pendolino za 5 miliard Kč" jezdí jen 6, protože ČD odmítly vydat na opravu 200 milionů korun, po střetu jedné soupravy Pendolino s kamionem, co vezl plechy, když zůstal stát na přejezdu mezi závorami...!! Tímto způsobem by Česko "zaručeně brzy" z provozu vyřadilo také všechny rychlovlaky typu TGV, pokud by je nechalo jezdit po běžných tratích...!!

Foto

Jako věčný nádražák ať už činný nebo v důchodu zodpovědně pravím, že to je v nedohlednu a možná ještě dál, protože moc dobře znám, jak to na dráze chodí a jak se původní termíny mění, a ty se potom zase mění, aby se opět změnily. Třeba jen přestavba uzlu Česká Třebová měla už několik termínů a ten poslední je opět posunut. Jediné co se v našem regionu podařilo, a to zvláště šikovností trakčních montérů, snést zde původní zavěšení trakčního vedení a převěsit na nové.

Foto

Pane Neužile, díky za váš článek i fotky. Ačkoliv je tady hodně optimistů, já se spíše přikláním na vaši stranu. Protože, a dovolím si zde jednu malou definici!! "Zatímco v jiných zemích se pracuje, tak v Česku se o práci bohužel jen dokola mluví".

AL

Neřadím se ke zdejším apoštolům pesimismu a blbé nálady a nesdílím jejich všeobecný smutek

Foto

Původní "Programové prohlášení vlády Petra Fialy z roku 2022" v kapitole Doprava uvádí, že do konce desetiletí (to jest 2030?) bude postaveno - ale přesně kým? - 150 km vysokorychlostních železničních tratí. Přitom se ale neuvádí "odkud - kam" se postaví a kdo bude za práci ručit? Když se nad tím člověk zamyslí, tak zjistí, že je to celé pěkná blbost, zaprvé proto, že mandát Fialovy vlády skončí nejpozději v prosinci 2025 a zadruhé, kdo postaví zbytek tratě z Prahy do Ostravy (neboť s propojením Prahy a Brna se zatím nepočítá)!!

JH

J97a91n 98H88r32u30š34k74a

4. 3. 2024 10:41

No já ten datum znám: NIKDY! Taková je bohužel realita. Tady je problém postavit silnici nebo školku či bytový dům, rychlodráha je vyloženě utopie...možná se začne stavět po dokončení pražského okruhu a dálnice do Vídně..takže opět...NIKDY

  • Počet článků 322
  • Celková karma 21,05
  • Průměrná čtenost 1155x
Moje články s často zcela nezbytnou dávkou ironie jsou o věcech a událostech ze života kolem nás a nejen z jižní Moravy.  V minulosti jsem profesně působil v oborech reklamní grafiky a vědecké ilustrace. Nejsem členem žádné politické strany a ani hnutí - a protože je pokládám za zbytečné, od roku 2016 nechodím k žádným volbám. Podle osobní zkušenosti se řídím heslem: "Všechno zlé je k něčemu dobré". Nyní jsem důchodce (ročník 1949, Blíženec).